Bananen-mango ijs

Een tropische lekkernij en zo snel gemaakt

Sinds ik dit ijs een keer heb gemaakt heb ik altijd bananen in de diepvries. Als ik een kilo koop en ze liggen iets te lang zodat ze niet meer zo lekker zijn om op te eten doe ik ze gewoon heel, zonder schil, in een zakje en leg ze in de diepvries.

Je kunt dus of een avond van te voren even een banaan in de diepvries leggen, maar als je geen bevroren banaan hebt kun je een verse gebruiken, als hij maar goed rijp is.

In NL kun je mango's het hele jaar door kopen. Hier in Egypte ook steeds langer doordat ze mango's invoeren, maar officieel is de zomer het mangoseizoen.
Dit ijs is denk ik ook heel goed te maken met aardbeien, die komen er al aan zag ik dus dat ga ik binnenkort uitproberen, maar ook met bevroren rood fruit.

Je hebt nodig:
1 grote, of 2 kleine bevroren bananen
1 mango, in stukjes gesneden (houd een paar blokjes achter ter garnering)

Pureer de banaan en de mango samen in een keukenmachine.
Doe ze of al vast in schaaltjes of in een grotere bak en zet de puree in de diepvries.
Roer het ijs elk half uur een keer door met een vork.
Afhankelijk van of je een verse of bevroren banaan hebt genomen is het ijs in ongeveer 2 uur klaar.
Serveer met de achtergehouden blokjes mango.

Enjoy!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Egyptische aardappels in tomatensaus-ovenschotel

Egyptische gevulde koolbladeren met rijst en kruiden

Egyptische dadelkoekjes