De winter komt eraan??

Het is nu begin oktober en de warme dagen worden al weer afgewisseld met wat aangenamere dagen.
Hoewel ik gek ben op warm weer en ik in NL nooit verlangde naar de winter, kan ik hier echt naar de winter snakken.
De zomers hier zijn zo ontzettend heet dat je het idee hebt dat je de hele dag in een sauna verblijft.
Vandaag was het nog weer een warme dag, maar hiervoor hebben we al 3 heerlijke dagen gehad, de plafondwaaier hoefde zelfs niet aan.
Grappig is als je dan savonds in het dorp loopt dat de winkels meteen de dikke winterjassen buiten hangen.
Ik moet zeggen dat ik het inderdaad ook best wel koud kan hebben hier in de winter, omdat je waarschijnlijk die ontzettende hitte gewend bent, maar een muts, sjaal en een dikke winterjas...............?

Op naar de winter, en naar masjie (gevulde koolbladeren), goed gevulde linzensoep en heerlijke kruidcake!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Egyptische aardappels in tomatensaus-ovenschotel

Egyptische gevulde koolbladeren met rijst en kruiden

Egyptische dadelkoekjes