Wortelsoep

Wortelsoep................
Had het er vanmiddag met mijn zus over en we moesten beiden denken aan dat mopje "worteltjestaart...... vies he?" :-)

Ik zag het in het kookprogramma "Min Masr" (Van Egypte) op Fatafeat maar kon me er eigenlijk ook niet zo veel bij voorstellen.
Maar ik heb het vanavond toch gemaakt en moet zeggen dat het erg lekker is.
Dit is het recept zoals ik hem, na wat gegoogle, heb gemaakt,  ik viel nl halverwege in het programma en heb niet gezien hoe zij de soep maakten. Ik zoek het recept echter nog op op de site van Fatafeat, en als ik het dan heb kunnen vertalen :-) laat ik het nog weten.

Wat heb je nodig voor 4 personen:
  • 1 ui, gesnipperd
  • 1 pond worteltjes, geschraapt en ik kleine stukjes gesneden
  • 1 teentje knoflook
  • 1 tl gemberpoeder
  • 2 soeptabletten (kip)
  • 1 ltr water
  • 1 aardappel, in blokjes gesneden
  • wat olie
  • zout en zwarte peper
  • wat verse, fijngehakte, peterselie, ter garnering
Bereiden:
  • Verhit de olie in de pan en bak de ui en wortels even aan.
  • Pers de knoflook er boven uit, voeg de gemberpoeder toe en bak deze even mee.
  • Dan de bouillontabletten erbij, het water en de aardappel.
  • Kook de soep tot de worteltjes en aardappel net gaar zijn en pureer de soep. Je kunt hem zo fijn pureren als je zelf wilt.
  • Maak de soep op smaak met zout en flink wat zwarte peper.
  • Schep de soep in schaaltjes en strooi er wat peterselie over.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Egyptische aardappels in tomatensaus-ovenschotel

Egyptische gevulde koolbladeren met rijst en kruiden

Egyptische dadelkoekjes